Zespół Szkół i Przedszkola w Tarnawatce to przyjemne
i spokojne miejsce do nauki i zabawy. Zapewniamy wszechstronny rozwój
osobowy uczniów. W naszych działaniach dydaktyczno-wychowawczych rodzice pełnią role wspierającą
i współtworzącą. Uczymy szacunku dla wspólnego dobra
oraz przygotowujemy do życia w rodzinie, w społeczności lokalnej
i w państwie poprzez przekazywanie dzieciństwa kulturowego. Kształtujemy postawy patriotyczne
naszych uczniów. W naszej pracy zawracamy szczególną uwagę na rozwijanie tożsamości regionalnej przez co ugruntowujemy tożsamość narodową.
Zadania szkoły
-
wychowanie młodego człowieka zgodnie z przyjętym systemem wartości w duchu
miłości, mądrości, dyscypliny i szacunku dla innych
- pomoc uczniom w uzyskaniu orientacji etycznej i hierarchizowaniu wartości
- pomoc w odnajdywaniu swojego miejsca w społeczeństwie
- opieka wychowawców nad fizycznym i psychicznym rozwojem wychowanków
- kształtowanie środowiska wychowawczego
- tworzenie pozytywnych wzorów postaw osobowych i społecznych
- kształcenie szacunku dla dziedzictwa kultury duchowej i materialnej regionu
- wyrabianie nawyków systematycznej, samodzielnej i twórczej pracy
- kształcenie postawy tolerancji i zrozumienia
Projekt gimnazjalny
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej gimnazjaliści, którzy realizują nową podstawę programową, są zobowiązani
do przygotowania, a następnie do zaprezentowania projektu edukacyjnego. Projekt edukacyjny będzie realizowany przez zespół uczniów
pod opieką nauczyciela, a jego temat może dotyczyć wybranych treści przedmiotowych lub wykraczać poza wymagania zawarte w podstawie
programowej. Udział ucznia
w realizacji zespołowego projektu edukacyjnego będzie brany pod uwagę przy ustalaniu oceny zachowania ucznia,
zaś temat projektu zostanie wpisany na świadectwie ukończenia gimnazjum.
Zajęcia pozalekcyjne
Uczniowie mogą rozwijać swoje zainteresowania uczestnicząc w specjalnie dla nich organizowanych
zajęciach pozalekcyjnych, kołach zainteresowań, przedmiotowych, zajęciach dydaktyczno – wyrównawczych, korekcyjnych,
kompensacyjno – wyrównawczych.